A saját ház imidzse Tokióban vagy a metropolisz környékén egyre halványabb, nem veszi magát rá egykönnyen az ember egy ekkora beruházásra, aminek a finanszírozása akár egy fél életet is felölel. Ezért aztán újabb és újabb ötletekre, marketing fogásokra van szükség ahhoz, hogy az ingatlan cégek talpon maradjanak.
Mi van akkor, ha nem csak a modell házat lehet megtekinteni, hanem a házzal együtt egy modell családot is, ahol mi lehetünk a főszereplők?
Novemberben indított Tokió külvárosában egy családi házak építésével és értékesítésével foglalkozó cég ún. „reality családi ház” programot, ahol 5 férfi jelentkezőnek szervíroznak teljesen ingyen egy modell házat hozzá tartozó modell családdal együtt. A család áll egy feleségből – akit egy hivatásos kezdő színésznő alakít, egy gyermekből – pl. egy hétéves kislány, és természetesen a családapából -akit a programra jelentkezett férfi alakít. Az idillt mindössze 15 percig lehet élvezni vagy mondhatjuk úgy is, hogy átélni és belekóstolni a családapa szerepbe.
A programra a jelentkezést természetesen előzetesen hirdették meg az interneten és a cég egyáltalán nem számított a tízszeres túljelentkezésre.
A kiválasztott 5 szerencsésnek kérdőíveket nyomtak a kezükbe és a megválaszolt kérdések alapján kiderült, hogy mindegyikükben „realizálódott az érzés, hogy családban éljen”.
Megvalósítandó céllá nőtte magát az érzés, ami a reality családi házban átélhető
--Szia apa megvetted, amit anya kért? – szalad egy hétéves kislány az apát játszó férfi elé az előszobába.
A férfi kezében egy nejlon szatyor, benne néhány papírtálca. A szervezők készítették elő a szatyrot a hazaérő apa számára. A feleség szerepét játszó fiatal színésznő a galériáról szól le az érkező férjnek, hogy tegye rendbe az előszobában a papucsokat.
A férj aztán a kislányával együtt összeszedi a papucsokat. A helyzet nem valódi, az előre megírt és lerendezett színek közül választani tud a jelentkező, hogy melyikben akarja az apa szerepet „játszani”. Pl. a fenti jelenet címe, készülődés egy családi bulira, ahova vendégeket is hívtunk. Más jelenetek pl. relaxálás a teraszon együtt a feleséggel, vagy a házi feladat kikérdezése a gyerektől és így tovább.
Mielőtt bárki olvasómnak a fantáziája nagyon is elkalandozna a nagybetűs valóságtól, újra megjegyezném, hogy reális, mindennapi életszagú jelenetekről van szó.
A 15 perces „realitás” után a résztvevőktől olyan véleményeket lehetett hallani, hogy „komolyan jó és érdekes volt”, „a jövőben én is ilyen családot szeretnék” vagy „céltudatoson szeretném megvalósítani a víziómat”.
Szervízelhető boldogság-fíling
A programot egy olyan ingatlanvállalkozó cég írta ki, ami egyéni megrendelésre is épít családi házakat. Évente kb. 50 ingatlant húznak fel egy a Tokió belvárosától vonattal úgy másfél órára fekvő külvárosi lakóövezetben. Az utóbbi években azonban egyre inkább a magasházas lakóingatlanok iránt nőtt meg a kereslet, egyrészt a trend ebbe az irányba billent más felől pedig növekszik az érettebb életkorban házasságot kötők száma a fiatal korban házasulandókkal szemben. Ennek következtében pedig az ingatlan cég eladásai is megcsappantak, drasztikusan csökken a családi házak iránti kereslet.
Így jött a marketing ötlet, hogy mi lenne, ha a házbelső megtekinthetőségén kívül a családban átélhető boldogság érzését is egy szerviz formában prezentálnánk? – fogalmaz a cég marketingese, a 26 éves Takatani Kazuki.
A program elindítását egy felmérés hullám előzte meg, átlagcsaládoktól, ill. egyedülálló férfiaktól gyűjtöttek be adatokat. Az információk alapján állították össze és rendezték meg az átélhető jeleneteket. A modell családok szereplőinek kiválasztását pedig természetesen szereplőválogatás előzte meg. A koreográfiához egy kiotói színtársulat dramaturgját és koreográfusát, Szuva Maszasit kérték fel.
A szereplőket gondosan felkészítették, gyakoroltatták velük a rögtönzést is, hogy a „reality családi ház” a legreálisabb legyen!
A program kihirdetése után egy hét sem kellett és a jelentkezéseket fogadó weboldal tízszeres túljelentkezést regisztrált. A részvétel ingyenes, és csak 5 jelentkező számára. A jelentkezők többsége 20-40 éves egyedülálló férfi, de voltak házasságban élő jelentkezők is, ill. a házasságot tervezők (jegyesek) is.
Mindenkinek mást és mást jelent a saját családi ház, a my home fogalma. Cégünk egyfajta alternatívát szeretne nyújtani a „reality családi ház” programmal azoknak, akik keresgélik magukban az ideális családképet. – fogalmaz a cég marketing csoportjának vezetője.
Köszönöm a figyelmet.
És Ön mit mond?